petak, 22. listopada 2021.

Kada uvesti adaptirano mlijeko?

 Kao uvod u ovaj članak navodim činjenicu da sam majka četvoro djece koje sam isključivo dojila prvih šest mjeseci njihova života upravo na način kako to preporučuju zdravstveni stručnjaci i stručnjaci za dojenje*.

Podržavam dojenje i savjetujem ga svakoj majci koja je u mogućnosti da doji do barem prve godine djetetova života. Dobrobiti dojenja su brojne, od podrške imunitetu djeteta, skrojene prehrane po mjeri djeteta, zdravlja zubi, psihičke povezanosti s majkom i osjećaja sigurnosti.

Mojem djetetu nije bilo dovoljno
moje mlijeko nakon prve godine života 

Međutim do kada dojiti? Kada majčino mlijeko više ne zadovoljava djetetove potrebe i kada gubi nutritivnu ulogu?

Nadam se da se slažete sa mnom da psihološka povezanost, podrška imunitetu i zdravlju zubi ostaje prisutna cijelo vrijeme dojenja bez obzira koliko je dijete staro. Nutritivna vrijednost dojenja postaje upitna nakon što dijete prođe godinu dana starosti. U prosjeku, dojeno dijete u dobi od 12 do 23 mjeseca namiruje 40% svojih energetskih potreba iz majčina mlijeka i veće su potrebe za vitaminima A i C, nekim vitaminima iz skupine B, željezom, kalcijem i cinkom. Treba li tada djetetu uvesti mlijeko koje koristimo u prehrani kao što su kravlje, zobeno, bademovo?

Moje iskustvo je pokazalo da mojem dojenom djetetu nije bilo dovoljno moje mlijeko nakon prve godine života jer nisam jela dovoljno raznoliku hranu, nedostajalo je željeza u prehrani i maleni je bio anemičan. Shvatila sam da trebam uvesti adaptirano mlijeko. Adaptirano mlijeko, iza prve godine djetetova života, je bolje probavljivo od „običnih“ prehrambenih mlijeka, obogaćeno je vitaminima i mineralima, pa tako i sa željezom koje je moje dijete trebalo. Kombinirala sam dojenje i adaptirano mlijeko. Jedno i drugo je bila savršena kombinacija za mojeg dječaka starijeg od godinu dana.

Dakle, adaptirano mlijeko trebalo bi uvesti u prehranu djeteta nakon prve godine života, ako do tada još nije uvedeno iz drugih razloga, a dojenje nastaviti sve dok to majka i dijete žele.

 

* Hrvatsko pedijatrijsko gastroenterološko društvo, Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), Europska akademija za alergologiju i kliničku imunologiju (EAACI) i drugi

Preporuke: Novalac junior 3 #ljekarnaonline




Nema komentara:

Objavi komentar

Što napraviti za sprečavanje i smanjenje gubitka kose?

Velika većina ljudi teži za zdravom i bujnom kosom. Ispadanje kose i njeno prorjeđivanje je uznemirujući problem koji utječe na samopouzdanj...